ECDL - Center for Online Training and
Certification in Czech Republic ( ECDL-CZ Homepage )
»
Ministerstvo školství Německa »
University of Malaya »
Österreichs Bundesheer, Rakousko »
Tertiary Education Trust Fund (TETFUND) in Nigeria »
Zdravotní pojišťovna FHI, Srbsko »
Del Monte Pacific Inc./Del Monte Foundation, Filipíny »
Techpal, Polsko »
UNDP - United Nations Development Programme »
CTT Portuguese (the National Postal company), Portugalsko »
Ministerstvo školství Singapuru »
Telekom Serbia, Srbsko »
The National Bank of Romania, Rumunsko »
Ministerstvo školství Rakouska »
IBEC Peru »
státní školy v Curychu, Švýcarsko »
DHL, Irsko »
Select Vedior Portugal, Portugalsko »
Polish Banking Society, Towarzystwo Edukacji Bankowej, Polsko »
Volkswagen, Německo »
armáda Itálie »
Xerox, Irsko »
First National Bank of South Africa, Jižní Afrika »
Česká televize, Česká republika »
ThyssenKrupp Nirost, Německo »
České dráhy, a.s., Česká republika »
UNAIDS - United Nations Joint Programme on HIV/AIDS »
Camara »
Defence Forces Ireland »
Policie ČR, Česká republika »
The National Catholic Confederation of Education (CONACED) »
Pfizer Limited, Velká Británie »
Swiss Post, Švýcarsko »
La Palais des Festivals de Cannes, Francie »
United Nations HQ »
Select Vedior (Recruitment company)Portugalsko »
Vietnam Ministry of Information and Communications (MIC) »
Ozbrojené síly Srbska »
Cofiroute, Francie »
HSBC Bank PLC, Velká Británie »
Luzerner Kantonalbank, Švýcarsko »
Ministerstvo školství Litvy »
National Centre of Educational Technology (NCET) in China »
Virgin Mobile Learning Zone, Velká Británie »
Ministerstvo školství Maďarska »
Credit Lyonnais, Francie »
Toyota Tsusho Africa, Afrika »
Ministerstvo školství Estonska » »
Degussa AG, Německo »
Murcia jako digitální město, Španělsko »
IDAIC, Francie »
Call Centre Network China, Čína »
USAID - United States Agency for International Development Aid »
Bosna Sunce Osiguranje, Bosna »
Městský úřad Nový Jičín, Česká republika »
Ministerstvo vnitra, Česká republika »
United Nations Relief and Works Agency (UNRWA - Palestine) »
Renault, Francie »
Ministerstvo školství Jižní Afriky »
UNESCO CWR »
CitiBank, Česká republika »
Barclays Asset Finance, Velká Británie »
BNP Factor, Francie »
Singapore National Employers Federation »
Siemens, Lucembursko »
Islington Council, Velká Británie »
Ministerstvo školství Egyptu »
The Technical and Vocational Education and Training Authority (TVETA) in Kenya »
National Library of New Zealand, Nový Zéland »
Nizozemské královské námořnictvo, Nizozemí »
University of Panama »
International Women´s Club, Švýcarsko »
Yemen Ministry of Communication and Information Technology »
World Bank »
Ministry of Youth and ICT (MYICT) in Rwanda » Unibail (ATC), Francie »
L´Oreal France, Francie »
Accenture Services, Česká republika »
The Colombian National Service of Education (SENA) »
Thailand´s Ministry of Education »
Thailand Professional Qualification Institute (TPQI) »
D.A.S. (pojišťovnictví), Německo »
Teliasonera (telekomunikace), Litva »
Wiener Stadtwerke, Rakousko »
The University of Tourism Technlogy and Business Studies in Rwanda »
Serbian electrical industry, Srbsko »
Ministerstvo školství Chorvatska »
Ministerstvo školství Rumunska »
INA Oil Company, Chorvatsko »
Heraeus Holding GmbH, Německo »
The National Road Telemark, Norsko »
UNHCR - United Nations High Commissioner for Refugees »
A Consorcium of Egyptioan Government »
Ministerstvo školství Indonésie »
Romanian Ministry of Education »
IBM United Kingdom Ltd., Velká Británie »
Městská část Prahy 10, Česká republika »
Singapore Academy of Law »
Turkish Ministry of Education »
The National Road Administration, telemark, Norsko »
Ministerstvo školství Malty »
Malaysia Department of Skills Development (DSD) »
Uganda Communication Commission (UCC) »
Národní kontrolní úřad, Česká republika »
Ministry of Digital Economy and Communication in Benin »
The Ministry of Higher Education and Scientific Research in Guinea »
Ministerstvo školství Kypru »
policie Itálie »
Italien Ministry of Education »
Daimler AG, Německo »
Krajský úřad Libereckého kraje, Česká republika »
Universal Knowledge Association, Polsko »
Ministerstvo školství Kolumbie
European / International
Certification of Digital Literacy and Digital Skills
Mezinárodní vzdělávací a certifikační koncept digitálních znalostí a dovedností
Česká republika je první zemí světa, která umožní zájemcům o získání některého z řady mezinárodně uznávaných ECDL/ICDL certifikátů digitálních kompetencí využívat v průběhu vybraných certifikačních zkoušek nástroje podporované technologiemi umělé inteligence.
Nástroje typu Micosoft Copilot, OpenAI ChatGPT, DeepL, Canva AI Image Generator, Decktopus AI, AlphaCode a další se stanou nedílnou součástí portfolia nástrojů a aplikací běžně používaných pro návrh a zpracování textu, tabulek, prezentací, grafiky, programového kódu, ale i informací.
První certifikační zkoušky ECDL v sektoru školství, které vychází z inovovaných sylabů, již na některých školách probíhají. Inovované verze mezinárodních sylabů jsou dostupné na této stránce.
Uznávání certifikátů digitálních kompetencí u školních maturit - prodloužení pokusného ověřování!
MŠMT 1. října 2020 vyhlásilo na dobu tří let tzv. „pokusné ověřování“ zaměřené na uznávání mezinárodních certifikátů digitálních kompetencí v rámci profilové části maturitní zkoušky. Pokusné ověřování bylo nyní prodlouženo o dva roky tj. do 30. září 2025. Díky rozhodnutí MŠMT se mohou do konce června přihlásit i další školy, které o využívání principu uznávání certifikátů u maturit projeví zájem. Oficiální informace MŠMT najdete zde. V rámci tohoto pokusného ověřování je možné (kromě jiných) uznávat všechny certifikáty, resp. certifikační zkoušky mezinárodního konceptu digitálních kompetencí ECDL / ICDL.
V případě zájmu o bližší vysvětlení se na nás můžete obrátit.
Princip je velmi jednoduchý. Vedení školy může rozhodnout o tom, jaké mezinárodně platné certifikáty z oblasti digitálních technologií a do jaké míry uzná svým maturantům v rámci profilové části MZ. Přitom stačí, když své maturanty bude včas o této skutečnosti informovat a když stanoví hodnotící kritéria. V oblasti digitálních kompetencí je možné uznat část MZ nebo nahradit MZ jako celek s využítím i více různých typů certifikátů najednou.
Možnost škol uznat svým maturantům mezinárodní certifikáty digitálních kompetencí přispěje nejen ke zvýšení standardizace a zlepšení úrovně vzdělávání v oblasti digitálních technologií, ale také výrazně prospěje studentům, kteří se nad rámec svých běžných školních povinností iniciativně snaží prohloubit své znalosti v této oblasti.